Skrivet av: Fransyskan | 18 juni 2016

Konsten att ta livet av dina grannar i en smäll

image

Alltså allvarligt. Den här gubben har just stått och gasat med sin rallybil i garaget i en halvtimme. Han fyllde effektivt hela källarplanet med avgaser innan han – bara för att jag filmade – bestämde sig för att det var bäst att faktiskt flytta ut bilen.

Jag har väntat i fyra år på att ta den här idioten på bar gärning för det brukar ta två dygn innan man kan passera i garaget utan att bli vimmelkantig av ångorna. Idag tog jag foton och filmade hans lilla lek innan jag vansinnig skällde ut honom.

”Men madame, jag kör bara bilen en gång var tredje år… då måste man starta den ibland…”

Kanske det. Men man kan göra det ute. Vill han ta livet av sig själv finns det massor med effektiva sätt som inte förvandlar en hel byggnad till en explosiv bomb som bara väntar på att brisera.

Får väl se om någon stryker med i ångorna den här gången.

Jag har just kommit på namnet på mannen som just sett mig koka av ilska. Han heter Bernard. Och han bor inte ens i byggnaden.

Kommentera

Kategorier

