Skrivet av: Fransyskan | 05 juli 2016

En helt vanlig kväll hos mig

Fem minuter efter att jag kommit hem ringde telefonen. Grannen som behövde barnvakt, sent på kvällen. Helt Ok.

Några minuter senare ringde granntanten på dörren och tittade in. Mest för att kolla om allt var ok med paret vars man just bett mig vara barnvakt ”eftersom frun vart borta i flera dygn!”. Den diskussionen hade vi där jag stod i bikini eftersom det är bastu hos mig.

Sen kväll kom jag hem, hoppade in i duschen, sen sprang jag över till grannmannen med handuk och borste i handen, håret drypande blött, så att mannen kunde hämta frun (som han skickat på semester) på flygplatsen. Väldigt sen kväll satt jag och klappade hostande 18månaders skrutt på huvudet tills han somnadd om. Grabben var inte ens förvånad att se mig. Vi träffas ju jämt.

Ni ser, jag har fina grannar också. Men jag pratar inte om dom så ofta.

Kommentera

Kategorier

