Skrivet av: Fransyskan | 23 juli 2016

Konsten att överraska grannkärringen

Åh jag har roat mig kungligt ikväll. Grannen ovanför kom hem, hela hans elefanthjord till två ben stövlade omkring en bra stund.

Jag satt i vanlig ordning på balkongen och läste men var snabb att fiska upp kameran och sikta den snett nedanför mitt balkongräcke. 

Det slog inte fel. Efter tio sekunder stod kärringen där, och blängde ilsket upp i MIN lägenhet. För självklar trodde hon att det var jag. JAG är ju den som går runt tungt här tex medan jag sover eller duschar det har vi ju redan kommit fram till. Ibland stampar jag till och med runt hårt i golvet när jag inte är hemma.

Klick. Blixt. Kärringens förvånade uttryck förevigat. Helt klar bättre än spegeln jag egentligen tänkt sätta upp. 

En förstoring på den bilden inramad på balkongen hade vart pricken på i.

Tror ni hon slutar glutta då?

Alternativt är jag beredd att dansa naken på balkongen men osäker på om det verkligen generar henne? 

Kommentera

Kategorier

