Skrivet av: Fransyskan | 30 juli 2016

Sommarkväll

Klockan är nio och jag ligger i soffan på balkongen och vilar min onda rygg. Det går att andas härute men det är fullt med tigermyggor. Varmt men ej klibbigt hett idag.

Jag tänkte skriva att det är tyst, för augustibörjan till trots är byggnaden fri från italienare (och jag hoppas den förblir så tills jag åkt!)

Men det är inte tyst. Nattklubben 5 km bort drog just igång musiken och jag insåg just att den första svalare natten på länge kommer tillbringas med stängda dörrar. I varje fall om jag vill sova. 

Oh well.

Håll nu tummarna på att inte italienarna dyker upp här inatt också. Låt dom komma samma dag jag åker – och dra när jag kommer tillbaka.

Katten har somnat. Efter att ha strutsat runt som en äggsjuk höna i en timme här och undrat varför hon ej fick gå ut igen två minuter efter att hon skällt ut mig för att jag ej släppt in henne direkt. Yes.

Klockan är nu tio över nio och denna trötta lady ska sova. En dag i blåbärskogen i en backe så brant att man i princip hade blåbären i ögonhöjd tar på krafterna!

Kommentera

Kategorier

