Skrivet av: Fransyskan | 02 augusti 2016

Goda grannar

Goda grannar kommer rusande över i pyjamas vid midnatt för att hjälpa mig att flytta ett antal svintunga möbler – under total tystnad – och bygga upp madrasskonstruktionen på balkongen när italienarna oväntat dykt upp vid halvtolv på måndag kväll.

Det hjälpte lite. Men ljudet av dörrar som drogs igen med full kraft upprepade gånger, ljudet av köksskåp som drämdes igen och möbler som drogs hit och dit, sopkvasten som smällde i allt höll mig vaken till efter 2 på morgonen.

Jag började dagen klockan 6 med att föra lika mycket väsen som dom gjorde klockan 2 inatt. Sen lämnade jag musiken på max och åkte till jobbet.

Skit ska skit ha.

Italienarna har anlänt i byggnaden  – som kvickt kommer tömmas på åretruntboende.

Hur många veckor eller månader måste jag stå ut med dom i år?

Kommentera

Kategorier

