Skrivet av: Fransyskan | 18 augusti 2016

Den symboliska muren

Samma kväll italienarna dök upp kom en annan granne över och hjälpte mig resa denna symboliska mur mellan våra balkonger.

Den har gjort underverk. Ok madame italien är djupt förorättad, det syns i hela hennes kroppsspråk. Men det viskas och mumlas därinne nu. Det är sällan det skriks och vrålas som förut. Det smälls mindre i lådor och skåp (jag hör att hon stänger lådorna försiktigt).

Det är så här det ska vara. Vi kan vara hemma båda samtidigt utan att gå varandra på nerverna.

Får hoppas att det håller i sig! Dom stannar ett par veckor till.

Responses

  1. Men alltså, vad är det för vit presenning? Är det för att skapa en skiljevägg på balkongen?

  2. Tydligen extrem torka och storm hos mig med. Men jag bytte 35 graders hetta mot ösregn, orkan och 6 grader på natten och 10 på dagen. Hade glömt att man kunde frysa så!

  3. Den vita presenningen täcker en 30cm tjock madrass så ibte grannarna ska klaga på mitt hembygge. Syns mindre


Kommentera

Kategorier

