Skrivet av: Fransyskan | 24 augusti 2016

Det här med burkini

Det spelar ingen roll hur fel jag tycker att det är att kvinnor tvingas (?) gömma sig under kläder och slöjor.

Jag tycker att det är ännu med fel att kvinnor bötfälls och tvingas lämna stranden eller klä av sig burkinin. 

I skuggan av terrorn har Frankrike blivit ett rasistiskt skrämmande land att leva i. Politikernas ängslan går ut över folkets frihet. Säkerhet står så högt på listan att folk känner sig berövade sin frihet.

Japanerna får lugnt sitta kvar på stranden fullt påklädda och under enorma solhattar. Jag, klädd för att skydda så mycket hud jag kan från solens farliga strålar får också sitta kvar.

Men muslimska kvinnor i burkini, oskykdiga unga och gamla kvinnor, dom får inte längre vara på stranden.

Samtidigt tillåts feta håriga medelålders män spatsera runt i mini string badbrallor. Kvinnor tillåts bada toppless.

Allt är ok så länge man inte är muslim.

Terrorn skrämmer mig inte här. Jag går inte och funderar på var det ska smälla härnäst.

Jag försöker leva mitt liv i frihet, en frihet som berövas bit för bit och dag för dag. En falsk frihet som skyms av ständiga säkerhetskontroller, av inställda events pga att man inte kan garantera säkerheten. Men det kan man ju ändå inte eller hur?

Främlingsfientligheten är uppenbar framförallt i politiken. Det är ett skrämmande land att bo i just nu, pga dessa vansinniga beslut som fattas i syfte att skydda folket. Vi blir frihetsberövade allihop!

Attacken i Nice och skrämselprogagandan som följde har tömt regionen på turister. Aldrig förr har man kunnat ta sig från A till B utan att tillbringa timmar i trafiken. Det är tomt här.

Kommentera

Kategorier

