Skrivet av: Fransyskan | 16 september 2016

Riktigt så blond är jag inte!

Åkte till närmsta garage och bad vänligt om hjälp med att pumpa däcken till min bil. Ett däck tömmer sig själv på en vecka, och måste vara punkterat. Killen tog lite tid på sig så jag fixade första däcket själv.

”VET du hur man gör?” utbrast mannen mycket förvånat när han kom.

Eh? Nej, jag har kört med platta däck sen jag var 18 år?

Han hittade inte någon punktering men påpekade att jag måste byta ut alla fyra däck eftersom dom är så extremt slitna. Och att det är ju bättre att byta ut däcken (ett par hundra euro styck) än att laga en punktering (som han minuten innan sagt inte fanns) för 34 euro.

”Verkligen?!” utbrast jag med värsta blondin-minen.

”Om däcken är så slitna så att jag borde få körförbud, så kan man ju undra varför dom släppte igenom den i besiktningen förra månaden!”

Blond, ja. Dum – knappast.

Punkteringen ska jag se till att få lagad någon annanstans.

Responses

  1. Vilket dåligt försök att lura dig, trodde han verkligen du skulle gå på den lätta! Det var ju nästan gulligt.

  2. 🙂 Var tillbaka idag och bad en annan person på samma garage kolla däcken. Nemas problemas!


Kommentera

Kategorier

