Skrivet av: Fransyskan | 01 november 2016

Jag bara går

Det är nog mer än fem veckor sen jag satt ner. Utan att ha ont. Jag har mest stått. Hängt. Allt utom att sitta.

Och sedan världen slogs i bitar för några veckor sedan, så har jag gått. Bara promenerat varv efter varv efter varv runt huset där jag bor. Någon mil om dagen, fördelat på 45 minuters turer. Runt runt runt. 

Katten går inte med längre, så som hon brukade. För hon vet att dessa turer aldrig tar slut längre.

Men musklerna i låren har kommit tillbaka!

Och att gå ute i den kyliga kvällsluften med mamma i örat är det enda som lugnar denna stressade själ nu.

Om två veckor ska jag opereras men idag slog det mig vad läkaren sa. Två operationer istället för allt på en gång. Två gånger ont i veckor, två gånger beroende av värktabletter och två gånger för ont för att sova. I think not. Imorgon ska jag ringa och avbeställa. Min kropp klarar inte att ha ont längre. Det är dags att låta den läka och återhämta sig.

Responses

  1. Blir det inte värre utan operation(er)? Det verkar ju alldeles fruktansvärt att inte kunna sitta utan att ha så ont.

  2. På tal om operationer så tror jag din gamla blogg blivit hackad… ta en titt, men håll för ögonen om du inte gillar operationsbilder!

  3. Vilken gammal blogg tänker du på? Jag avaktiverade för många år sedan och kan inte se att den används men vi kanske inte menar samma?

  4. Fikarummet, den var väl din? Eller har jag blandat ihop det nu?

  5. Jo, det stämmer, men jag var nyss inne och kollade och det var bara en sida som säger ”no longer available”. Inte en enda operationsbild i sikte, så jag vet inte.

  6. Någon kanske rapporterat det. Dök upp en hel del läskiga grejor en kväll!

  7. Usch, då. Man undrar vad de får ut av att hacka sajter, det förstår jag inte.


Kommentera

Kategorier

