Skrivet av: Fransyskan | 18 november 2016

Mina rynkor är borta…

…upplyste mig grannen om idag. ”Du ser tio år yngre ut, avslappnad – kolla inte en rynka är kvar!”

Det var en komplimang, och jag tog den som en.

Jag är fri. Jag kan öppna vilka dörrar jag vill, springa åt det håll jag känner för. Stressen börjar släppa, kroppen börjar reagera. De första veckorna sov jag 12 timmar per natt, sedan följde några veckor då jag sov max tre timmar per natt. Nu sover jag gott igen, antagligen för att kroppen har feber och hjärnan är utmattad.

Men jag är avslappnad.

Och rynkorna har försvunnit.

Kommentera

Kategorier

