Skrivet av: Fransyskan | 30 november 2016

Idag fick jag en man att gråta

Mannen på kundservice på SAS fick sina öron varma idag efter att jag fått besked om att dom ställt in flyget jag bokat månader i förväg och helt sonika bokat om min 4 timmars rutt till en TIO TIMMAR lång resa. Och det kallar dom likvärdigt!

Det finns inte ord för hur arg jag är och argare blev jag när han upplyste mig om att men jag kan ju åka en annan dag (eh, jag jobbar?), eller ta flyget klockan 6 på morgonen (men utan att erbjuda mig vare sig hotell eller en taxi som hämtar upp mig 3 på morgonen) i stället för fyra på eftermiddagen. Att man kan ha bokat sin tid minutiöst och med eftertanke bryr sig inte SAS om. Det är andra gången på en månad dom bokar om samma jävla flyg.

Nu har jag läst hela deras general conditions.

Imorgon ska någon annan få sina öron varma på SAS för jag vet exakt vilka krav jag kan ställa.

 

 

Responses

  1. Oj hur gick det. Hoppas det löste sig på ett bra sätt med en kompensation också för strulet.
    Förstår att det inte är enkelt att bara välja annat bolag om du ska till Sverige.
    Lycka till.

  2. Det gick inte alls! Jag fick byta till en skitbiljett. En nöjd kund berättar för en person – en missnöjd kund för 7. Det fick jag lära mig i skolan. Men med dagens medel kan en missnöjd kund snabbt sprida sitt missnöje i sociala medier. *Skrattar rått*

    Nästa år får jag väl ta bilen hem för det är ganska många flygbolag som står på min egna blacklist nu: Air France och Klm för att dom alltid strejkar på alla stora helger och skollov, Lufthansa för att det alltid är skitväder i Tyskland och man missar anslutningsflyget, Norwegian för vem fasen vill flyga genom Arlanda (och behöva checka in IGEN) i juletider, och nu SAS för att dom behandlar sina kunder som idioter. Suck.


Kommentera

Kategorier

