Skrivet av: Fransyskan | 13 december 2016

Idag vaknade den lilla djävulen i mig

När jag stod i kassan på Lidl idag fick jag andas djupt medan jag tittade på damen framför mig. Hon packade upp sina varor – bara frukt och grönt – en och en. Inga påsar där inte. Miljötänkande kanske? Så polerade hon sin paprika, la den i högen med varor. Plockade upp den igen, beundrade den, la ner den, kollade så att den låg fint utan att klämmas. Sen plockade hon upp nästa grönsak, gjorde om processen. När hon efter tio minuter hade packat upp sin kasse med varor för typ en dag, hyperventilerade jag nästan.

Tills bandet rullade fram tillräckligt för att jag skulle kunna lägga upp en nästa kund pinne, raskt och effektivt kunna trycka fram hennes varor i en liten hög, och helt sonika ösa ur mina i en fin hög, knö ihop även den, och därmed lämna plats för kunden bakom mig.

Tanten framför lät sig dock inte rubbas. Hon var redan upptagen med att packa ner sina varor. En grönsak i taget, spott och polering av skalet innan den släpptes i påsen.

Ibland…

Kommentera

Kategorier

