Skrivet av: Fransyskan | 10 januari 2017

Only in France?

Blir så trött på denna kultur ibland. Fick precis ett sms från granntjejen: ”var hos läkaren igår, har influensa, så jag undviker dig tills jag blir frisk. På väg till jobbet nu.”

VA?

Varför åka till jobbet och smitta ner alla där, när man har läkarbevis på att man har influensa (en sjukdom som folk faktiskt kan dö av!). Samma grannar, som jag ofta får hjälp av med borrning och sånt, har sedan dom blev sjuka i torsdags erbjudit sig vid två tillfällen att äntligen borra dom där hålen åt mig. Allvarligt? Jag har sagt att jag inte är hemma men tack. Varför utsätta sig för smitta?

Varför utsätta ANDRA för smitta?

I detta kindpussande land bör man hålla sig hemma när man är sjuk!

Usch så sur jag är.

Svarade: Glad att du väljer att inte smitta ner mig, men det verkar som dina kollegor på jobbet inte har samma tur.

Grrr.

Kommentera

Kategorier

