Skrivet av: Fransyskan | 27 januari 2017

Det här med att beställa varor på internet

Alltså… Amazon som varit min bästa vän i många många år har tappat stinget helt. Numera kommer de flesta varorna från Kina och man får vänta en hel månad. Eller mer.

Av 20 beställningar under hösten har 5 (!) kommit fram och resten har jag reklamerat. Pengarna tillbaka visst, men där rök ett gäng julklappar.

Den 24 november gjorde jag en beställning som skulle komma fram mellan den 3 och 20 December. Den 4 januari reklamerade jag och fick till svar från Kina att om det var ok kunde dom skicka en ny produkt, som skulle komma inom två veckor. Tre veckor senare upplyste jag dom om att produkten inte kommit. Då gick Amazon in och gav mig pengarna tillbaka på 2 röda sekunder.

Dagen efter kom ett email från leverantören, där dom erbjöd mig pengarna tillbaka (igen?) och kunde jag vara snäll att ta tillbaka min reklamation.

Eh? Nej! Att dom ens har mage att fråga efter att två leveranser ej kommit fram (eller ej skickats, vad vet jag) tycker jag är för jäkligt. Så jag gjorde det jag aldrig någonsin tar mig tid att göra.

Jag skrev en utvärdering på dom.

Skit ska skit ha.

Kommentera

Kategorier

