Skrivet av: Fransyskan | 02 februari 2017

Konsten att behandla en kund som en skit

Jag har kokat av ilska i ett dygn. Betalade dyrt för att få ett specifikt företag att leverera en vara, på bokad tid och med signatur innan de lämnade från sig paketet.

Det skulle komma igår. Tre kvart innan kom ett sms att paketet inte kommer. Utan ursäkt så klart, ingen förklaring, inga kontaktuppgifter. Bara att det inte kommer.

Jag lyckades ändå lista ut hur jag skulle mejla dom och skrev och frågade om bilen brunnit upp på vägen eftersom dom varnade mig bara tre kvart innan att paketet inte skulle komma. Fick ett snorkigt svar. Kontaktade då företaget jag köpt produkten av och fick veta att jag kunde boka om tid för leverans. Så rart.

Mellan 12 och 15. Så jag bokade mellan 12 och 15 och påpekad i en kommentar att jag vill att dom kommer före 13.

Fick ett sms där det stod att dom kommer mellan 13 och 14. Så klart.

Satt hemma och väntade. Prick klockan 14 gick jag online och kollade vart mitt paket var.

Levererat. 13:52. Med signatur som bevis.

Well, inte min signatur.

Skrev till leveransföretaget och frågade vem dom levererat min vara till eller vem som förfalskat min namnteckning. Inget svar. Skrev till företaget jag beställt produkten av. Dom ringde mig inom två minuter.

Bad mig kolla i brevlådan. Ursäktade sig och sa att röthuvudet till leverantör tydligen inte följt reglerna.

Jag sa att jag inte var i närheten av min brevlåda.

Paketet låg där såg jag senare.

Och nu, fyra timmar senare kom ett svar från leverantören. Det innehåller ingen ursäkt, ingen förklaring. Mitt arga email där jag påpekade att JAG inte har signerat för någon vara eftersom JAG inte fått någon, besvarades med orden:

Kan du bekräfta att du har fått varan.

Det lutar åt att jag bara svarar NEJ. Och låter henne tolka det som hon vill.

 

 

Kommentera

Kategorier

