Skrivet av: Fransyskan | 16 februari 2017

Note to myself

Frågar grannen om vi ska träffas kommer svaret från och med nu vara nej.

Nej nej nej nej nej.

Grannen frågade om vi skulle ta en promenad. Jag var redan ute så sa ok. Där kommer hon och som vanligt började hon med att avverka listan av sina hälsoproblem. Hon har en del. Sen, efter att hon helt i vanlig fransk anda nästan klättrat på mig – och svensk som jag är jag hoppat längre och längre undan, det är med personligt utrymme har man ingen respekt för i detta land.

I varje fall.. då kom det.

Min man kräktes hela dagen igår.

Paus.

Men åkte ändå och jobbade idag.

Så tittade hon på mig med förväntan i blicken. Men nej, från mig kom inget men åååååååh vad duktig han är som åker och jobbar även när han är sjuk. Istället kom:

MEN HERREJÄVLAR DÅ SMITTAR HAN JU NER HELA SITT JOBB!!! VARFÖR SA DU INTE ATT NI HAR MAGSJUKA I FAMILJEN INNAN DU FRÅGADE OM VI KUNDE TRÄFFAS.

Äh.. han är nog inte så sjuk. Ingen feber eller något. Och pojken skickade vi till dagis. Min man måste spara sina semesterdagar tills då dagis är stängt.

Förlåt? SJUKdagar inte semesterdagar.

Försökte hålla mig på minst 2 meters avstånd men herregud hon klampade in så nära att jag höll på att krypa ur skinnet. Magsjuka! Samma tjej som inte ville träffa mig när jag var dålig i magen för några veckor sen har ingen som helst jävla aning om hur magsjuka smittar.

Nästa gång jag blir sjuk ska jag definitivt hälsa på dom!

Fy fan för smittspridare.

Ska vi träffas? NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ. Aldrig mer. Någonsin.

Kommentera

Kategorier

