Skrivet av: Fransyskan | 10 april 2017

Mina grannar – det jag inte berättar

Nästan varje sen eftermiddag knackar jag på hos min 82 åriga granne (piggare än mig!) för en promenad. Min adopterade mormor! Ibland dricker vi te hos henne istället och ibland apero med hennes man. Jag hjälper dom ofta med datorproblem och dom passar min katt när jag är bortrest.

Min adopterade mormor oroar sig för mig om jag inte tittar förbi och då stutsar hon upp för trappan och ringer på dörren tills jag öppnar.

Idag stannade vi för att leka med grannpojken på vägen. Han är två år och jag har känt honom sen han föddes, vart med på dop och födelsedagar. Vi spelade lite fotboll och småpratade med hans mamma. Både tanten och jag vaktar deras kanin. 

På andra varvet runt området träffade vi en tant från huset bredvid. Vi satte oss och pratade en stund. 

Sedan kom en liten tjej springande. Hon är 9 år och tycker att jag är bäst. ”JAG KLARADE ITALIENSKAKURSEN” ropade hon lyckligt och studsade upp och ner. Strålade som en som och sprang tillbaka till sin mormor.

Grannen snett ovanför kom ut med sin skällande hund och berättade om sin dag.

I trappan upp mötte jag granntjejen och beundrade hennes lille gaphals på två månader. Världens sötaste lille pojk! Pratade länge.

Gick sen och hämtade verktygen jag lånat av en annan granne för att greja lite.

Det här tog två timmar. Två timmar av positiva möten.

Vissa dagar möter man ingen, andra dagar är väldigt sociala. 

Det är klart att dessa positiva möten inte blir lika bra bloggmaterial som historierna om en hemska grannen som bor under mig. Henne ska jag berätta mer om snart.

Kommentera

Kategorier

