Skrivet av: Fransyskan | 20 maj 2017

Före och efter

Före den 14 juli 2016 var jag mest irriterad när jag hörde smällar. Fyrverkerier bränner dom av till förbannelse i denna region, sommaren igenom, dagligen.

Men.

Jag trodde dom hade förbjudit det nu? Jag trodde alla fyrverkerier var inställda av respekt för alla människor som förlorade livet i den attack som drabbade oss förra sommaren.

Så när jag hör smällar, upprepade, och dom inte låter som fyrverkerier… när jag hör människor skrika och det på avstånd inte går att avgöra om det är av glädje eller rädsla…?

Man reagerar inte längre på samma sätt som innan den 14 juli förra året.

Jag visar med automatik upp väskor när jag ser en vakt, hur liten min lilla handväska än är. Jag reagerar inte längre när jag ser tungt beväpnad militär på gatorna.

Men jag mår fysiskt dåligt när jag hör smällar som jag inte vet varifrån dom kommer.

Kommentera

Kategorier

